Pravidla silničního provozu
V zimě, na sněhu a mokré silnici jsem odřídila 400 kilometrů po vlastech českých i centru matičky stověžaté a můžu všechny řidiče akorát tak… pochválit. Pohoda! Pruhy, ukazatele, semafory, přednosti…
Víte, jak se jezdí v Kataru? Je to trošku jiná sranda.
1. Zásadně nepoužívejte blinkry – dáváte tím neprozřetelně najevo svůj záměr.
2. Za žádných okolností neudržujte bezpečnou vzdálenost s autem před vámi. Tento prostor okamžitě obsadí alespoň jedno taxi, jeden autobus a středně velký náklaďák, které pro vás učiní situaci daleko nebezpečnější než byla.
3. Čím rychleji projedete na červenou, tím více snížíte riziko nehody. Velké náklaďáky musejí navíc při průjezdu křižovatkou na červenou rychlostí mezinárodního expresu vždy používat klakson.
4. Nikdy, nikdy nezastavujte na značce stop! Nikdo to nečeká a koledujete si akorát o zadní náraz.
5. Brzděte co možná nejpozději a nejprudčeji. Budete mít jistotu, že aktivujete ABS, které vám poskytne relaxující masáž nohy. Pokud ABS nemáte, berte to jako příležitost pořádně si protáhnout nohu.
6. Zásadně nepředjíždějte zleva, pokud to lze zprava. Je to výborný způsob, jak se ujistit, že ostatní řidiči dávají pozor.
7. Rychlostní limity jsou volitelné, slouží jako doporučení. Obzvláště nezávazné jsou v dopravní špičce.
8. Že jste ve správném pruhu a nemáte možnost zrychlit, natož kamkoliv uhnout, neznamená, že řidič za vámi nemůže zběsile blikat dálkovými světly, aby mohl obsadit vaše místo a ukázal vám, jak se to dělá.
9. Vždy zpomalte a ohlížejte se, když míjíte nehodu nebo někoho, kdo mění pneumatiku. Nepomáhejte*.
10. Naučte se střelhbitě uhýbat. Vláda rozmisťuje na klíčové silnice díry, aby udržovala řidiče pozorné a bdělé.
11. Je zvykem pořádně zatroubit, pokud se auta nerozjedou ve vteřině, kdy se rozsvítí zelená. To zároveň zabraňuje volavkám stavět si na semaforech hnízda a znemožňuje dalším ptákům kálet na vozy.
12. Cílem každého řidiče je být “tam” první.
13. V průměru tři automobily mohou projet křižovatkou po rozsvícení červené. Řidiči, kteří se tímto územ neřídí, jsou hlavní viníci dopravní zácpy.
14. Pokud sjedete z kruhového objezdu z vnitřního pruhu na nesprávném výjezdu, přičemž přímo ohrozíte řidiče vpravo od vás, je to v pořádku, pokud dostatečně blikáte ještě předtím, než dojde k případnému nárazu.**
15. Je žádoucí, aby informační štítek z autosalonu zůstal viset na zpětném zrcátku tak dlouho, jak je to jen možné. Ačkoli to může podstatně omezovat výhled z předního okna, získáte zdarma hračku pro děti, které stojí na sloupku mezi předními sedadly.
16. Je povinností řidiče při čtení a psaní SMS co nejvíce zrychlit. Ostatním řidičům tak dává jasně najevo, že je dobrý v dělání více věcí najednou.
17. Po zakoupení nového auta je povinné nechat na sedadlech igelitové chrániče tak dlouho, jak to vůbec lze. Nejenže to chrání kůži a látku sedačky, ale poskytuje řidiči i spolujezdcům zdravou úroveň hydratace pro záda a dolní tělesné partie.
18. Kuřáci zásadně nesmějí používat popelník v autě. Ideálním způsobem likvidace hořících nedopalků cigaret je vyhodit je z okénka jedoucího auta. Popelník tak zůstane vždy čistý a je možné jej využít na uskladnění mincí a dalších zcela nepoužitelných věcí.
19. Dětské autosedačky jsou “haram” (zakázané, nežádoucí). Malým dětem by mělo být umožněno volně se pohybovat po vozidle, starší děti by měly stát na středovém sloupku s dobrým výhledem ze střešního okénka.
20. V případě deště nebo jiné přírodní katastrofy (písečné bouře, oslepující mlhy, velblouda na silnici) platí všechna výše uvedená pravidla souběžně pouze tehdy, pokud u toho dostatečně intenzivně blikáte.
(Převzato a přeloženo z Doha News).
* Se zíráním po všech čertech je to svatá pravda. Ale že by si lidi nepomáhali s technickými problémy, je zvlášť v této kultuře trošku nesmysl.
** V Kataru platí trošku jiná pravidla na kruhových objezdech, kterými mohou projíždět až 3 auta vedle sebe. Za dodržení určitých podmínek.
1 reakce nize
Like like like
Chcete neco dodat?