Konec 1. třídy a první přezkoušení
Před dvěma týdny jsem poslala do školy Theovo hodnocení za druhé pololetí a nahrála poslední fotky do portfolia, na které se třídní učitel průběžně dívá, aby věděl, co Theo v daném pololetí dělá. Na 12. června měl pak rezervované osobní přezkoušení přímo ve škole.
Přivezli jsme koláčky (jako mnoho dalších rodičů) a nechali děti běhat venku před školou na hřišti, bylo pěkně a všichni se tam zdáli v dobré náladě. Pan učitel byl zrovna na obědě a měli jsme zprávy, že někdy se čeká. Ale za pět minut už Thea volali.
Pan učitel nejprve nechal Thea, ať mu ukáže cokoliv, co přivezl, což bylo (na jeho doporučení) hlavně pár kousků z “výtvarky”. U představování svého nedávného komiksu se Theo hned rozpovídal.
Následovala otázka na to, jestli ví, kdy se narodil a jaké to bylo roční období. Nenápadně prostě :-D.
Pak matematika. Z Hejného si mohl vybrat, jaký typ prostředí dělá nejraději a ten měl pak na počítači vyřešit. Hotovo? “Ještě jeden můžu? Tady jsou i hry!” Rozmluvený byl už v tu chvíli víc než dost :).
Z českého jazyka (čtení, psaní) měl rozhodnout o interpunkci na konci třech vět a pak přiřazovat slova ke správnému slovesu – tomu se prosim v první třídě říká “čtení s porozuměním” – např. voda fouká/pálí/teče). Jo a rýmy! Na draka vytasil mrak šmahem, nad krávou se musel chvíli zamyslet a přišel s “mává!” To jsem uznale kývla i já :-).
“A vy jste psala něco, že mu něco ve čtení nejde? Vždyť čte výborně…” Musela jsem tedy vysvětlit Theovy časté zmatky se slovy typu chuť (“čat” ev. “čut”) a jak mu prostě občas chvíli trvá, než ten správný jazyk rozklíčuje. Tím se to vysvětlilo.
Pak si párkrát pootočili hodinami a bylo hotovo. Pár konverzačních otázek o Kataru, tipy na knížky, které by ho bavily víc než čítanka a za rok (až dva), dělejte co děláte a na shledanou!
Tak a teď už fakt prázdniny, aspoň na chvíli. Aspoň do příštího výletu nebo nákupu!
Zatim bez komentare
Budte prvni!
Chcete neco dodat?